Friday, February 27, 2009

Yahoo.com..


Alhamdulillah aku kembali eppy ceria hari ni..


Tepat jam 12.15 pm waktu Adelaide, akhirnya aku berjaya menyiapkan tugasan aku bagi literature review (kira nadi gak la bagi thesis) setelah hampir 3 minggu gak nak menyiapkannya (sebenarnye seminggu lebih je. separuh minggu lagi dok kerjakan umah, anak2 n berjalan2 sini sana)... Padan muka, nasib baik tak le last minute sangat.. Kerja tu aku bagi pakai email, nak sms tak muatla pulak..


Aku pun tak pasti, ape yg aku buat ni betul2 memenuhi standard ISO kedua supervisor aku yg memang dasyat ayat2 cinta mereka. Maklumlah, budak baru belajar, tulisan tak sehebat mana, insyaAllah dalam proses pembelajaran (banyak kursus sem ni yg aku nak join bagi mantap baik punye thesis nanti)


Yang pasti beberapa minggu ni banyak bersengkang mata sampai ke 2-3 pagi, mencari fakta2 yang sesuai dan bermutu tinggi dalam kebanyakan jurnal yg kupilih bagi melayakkan diri untuk dimasukkan ke dalam hasil tulisanku.. Hampir 30 jurnal setakat ni yg aku dah masukkan... Tp masih banyak lg yg belum ku review lagi.. InsyaAllah dalam masa 2 bulan ni arap2 okla termasuk sekali proposal utk dibentangkan kepada reader committee


Apa yang menariknya, kajian ni menjadi lebih terbuka terutama dalam membincangkan isu2 berkenaan gender dalam pendidikan..(bila da mau citer) nantila dulu.. aku masih lagi kepenatan.. pg tadi tido 4 jam je, bangun2 dok layan yaya siapkan diri n breakfast, n lunch box 2 school.. Nasib baik Ammi agak gagah sikit tolong gak...


Alhamdulillah perkembangan Ammi n baby dak ok sikit walaupun mlm tadi dah start air terjun dari kerongkongnya... Keluarla segala isi alam lauk di dasar perutnya ke lantai shower.. Aku tukang basuh la... Cian dia, mujur tak pitam..


Okla.. aku akan menidurkan diriku sebentar lagi.. Journey 2 Museum akan disambung malam ni.. Ceritanya macam Indiana Jones... Tunggu 2nd time k (Sedap theme song ni)

No comments: