Sunday, February 1, 2009

Penangan Tenis Australia Open Minggu Ini

Td tepat jam 11.45pm waktu Adelaide, maka berakhirlah selama seminggu lebih serkit grand slam tenis di Terbuka Australia yang berlangsung di Melbourne. Esklusif dibawakan khas dari tv7 OZ. Berlangsung hampir 4 jam lebih di antara Roger Federrer lwn Rafael Nadal, perlawanan penuh dramatik dan hebat gitu.

Mantap tak mantap, setiap servis purata kelajuan dalam 180 - 190kmj. Mak ai memang mantap dan laju gler, tak larat kalo nak maintain struggle cam tu selama 4 jam... Dan kalau nak banding beza dgn stamina rakyat Malaysia, memang jauhnye kelaut dalam yg bergaung2 gema alam...

Yang pasti, kita yang menengoknye merasakan terhiburlah.. nak jadi setanding mereka, bagai kisah fairy tales, sang kedembai dengan iron man.. tak kan bolehnye.. Diorg training sejak kecik lagi. Tu bile main, leh kuat stamina dan maintain performance.

Citer pasal training ni, pg tadi dah start dah buat kali kedua main suka2 dgn geng2 di Adelaide ni. Konon nak bangun jam 6am, semangat gler, walaupun tak de raket, pinjam orang. Kira pagi tadi kalo buta pas subuh tak le panas sangat (walaupun suhu hari ni max 40C) Sekali malam semalam blackout kejap membuatkan kitorg tak tertido sangat dan telah menjadi petanda bahawa pagi ni kelewatan bangun akan berlaku.. So, terlepaslah buat kali kedua bersama rakan dan taulan berpegang raket, bermain ala2 servis Faderrer, dan backhand Nadal.

So, kengkawan setenis sekalian, tunggu kemunculan ku minggu hadapan. Kalo ada raket murah or offer from garage sales, akan ku beli dan kita bisa main bersama2. Maafkan akan ketidak hadiran ku pagi tadi. Kita akan berhitung di minggu hadapan!!

No comments: