Tuesday, February 17, 2009

Seminggu Bertemu, Akhirnya Berpisah Buat Sementara..


Setelah seminggu mama dan baba bersama kami di sini, memasak bersama, berjalan bersama, berBBQ bersama, berketambol bersama, berjumpa dengan kengkawan seAdelaide, menapak menunggu RAA muncul, menghantar Yaya ke sekolah, bermain2 bersama anak beranak di belakang umah dan macam2 la kenangan manis bersama, tatap menjadi pojaan kami di sini. Moga dengan seminggu mereka berada di sini, terubatlah segala kerinduan buat kami di Malaysia

Segala perencah masakan telah difrosenkan. Kiranya kalo nak merasa masakan Malaysia selama sebulan bekalan dibuat dan kami bisa merasainya lagi. Dari nasi beriani, hinggalah sambal belacan kami dah ada stock. Alhamdulillah bolehlah merasakannya sebab susah gak nak buat sendiri kalo tak berapa expert tang makanan tradisi Malaysia yang kaya dengan rempah ratus dan perencah.

Ahad petang, jam 3.30 baba n mama pulang. Sempatlah diberikan kata2 peransang buat aku yg dok belajar, peransang gak buat Sara yang tengah mabuk lagi tu, buat Yaya n Adek tak nakal n rajin2 belajar cakap omputeh n solat. Arap2 kami kat sini sejahtera hendaknye. Biasalah, ibu bapa mana tak risaukan anak, lagi2 kat perantauan ni. Tapi InsyaAllah kami akan terus harunginya hingga ke titisan darah terakhir, bak kata Dato Seri Nizar..

2 comments:

Abang Ben said...

gua rindu mak bapak guaaaaaaaa...!!!

Alim Masnan said...

same as me 2 la... 2minggu sekali call...