Tuesday, February 24, 2009

Perlawanan Hebat, Bertenis di Melbourne Open...

Aku gagahkan langkah, walaupun hari minggu menjelma, segala2nya demi sebuah keazaman..

Aku pasrah kalau kalah, aku akur kalau berdengkur, dan aku tabah walaupun rebah...

Sebuah perlawanan yang aku sendiri tak pasti akan kemampuanku,


Raket Pro Kennex yang agak tak baru yg baru gak di beli di Sunday Market mase jalan beli buah dengan Baba minggu lepas dgn harga yg cukup tak mahal, $10 je...

Kemampuanku akan diuji, adakah bisa memenangi perlawanan hebat ini, atau tersungkur rebah di lantai sepi..

Antara pemain hebat yang telah beraksi di Wimbledon Open tu, semuanya product Malaysia (Ada sorang atok OZ, tupun datang training)


1. Din - Memang hebat mamat ni, penah join Adelaide Open (time tu dia lawan 1st game kalah tapi alasan kuat, panas sangat time tu kul 2.30ptg). Pukulan servis dan balas consistent.. taraf 1.5 bintang tiga.

2. Abd Zai - servis slow motion tp mengelirukan, pandai buat org eppy walaupun pihak lawan di ambang kekalahan

3. Jabbar - pun hebat dengan servis maut ala2 Federer, yang pastinya banyak yg sangkut or out.. yg penting pukulan canteek!!

4. Aie - pukulan balas yg hebat, tp time servis napa raket melayang beb.. sampai retak reket mu.. (maybe sbb injured tangan tak berapa nak gengam)

5. Zam - memang mantap kalau pukul, sekali sekala kencang gler, sampai tak leh amik sebab terkeluar. Penah gak terkeluar terus dari jaring yang memagari gelanggang itu

6. Pemain tambahan Atok OZ - memang best, terhibur nengok gaya permainan sambil merepek2 dia cakap.. Tp cool dan masih tahan lama.. Cheers!

7. Dan aku selaku pemain amatur - memang amatur sungguh, terkeluar dari pagar atau out, atau servis net, atau apa2la.. semuanya tu aku..

Hohoho.. yang dikatakan perlawanan hebat tu sbb main time pagi, hebat sanggup bangun pagi ujung minggu semata2 kerna main tenis. Yang dikatakan Melbourne Open lak, dekat dgn Melbourne street dan open courts, terdedah pada kepanasan tapi tak terlampau sangat..

Melbourne Open!! Wat aku berkobar2 utk menunjukkan aksi terbaikku di minggu hadapan.. raket kena asah lagi nampaknye..



No comments: