Sunday, February 15, 2009

Sedikit Report Dari Meja Studyku...

Pagi anta yaya school, yang bestnye Tok Ba n Tok Ma dia ikut sekali anta. Malu sikit Yaya

Ha.. nampaknya tajuk aku di atas perlulah lebih universal. Maksudnya di sini jgn dok citer bebanyak pasal aku n family berjalan. Terkadang itu perlulah dimasukkan juga progressku berkenaan study di sini yg mana tu yg menjadi tunjang utama aku di sini..

Begini ceritanya....
Aku bertemu dgn supervisor buat kali yg tak keberapa pada tanggal 11 feb 08, bersamaan ari Rabu tepat jam 1.30pm. Aku membawa sekali familyku (tanpa Yaya sbb school) dan kedua org tuaku (mertua) ke Flinders Uni sambil menikmati panorama indah di sana sambil berpicnic makan tengahari.

Bergegas ke bilik Prof Kay sambil menunggu ku jua Dr Susan pakar pendidikan awal kanak-kanak. Mereka berdua nilah supervisor ku yg sangat prihatin atas segala kerjaku selama ni yg tak le sehebat mana pun.. Almaklumlah wat PhD yang sangat kritikal dan memerlukan penelitian yg tinggi dan bermutu lagi berdaya maju.

Mereka telah memberikan komen2 membina atas hasil kerjaku selama ini yg kadang kala agak kurang cermat dan sempat untuk dipersembahkan kepada mereka. Tapi mereka tetap gumbira atas progress ku yg mana memenuhi keperluan thesis terhadap apa jua pendekatan dan penemuan baru dalam kajian. So, biasala, ada la beberapa cadangan untuk penambahbaikan seperti penemuan buku n jurnal terpilih, pembetulan ayat dan rujukan, tips2 utk kelancaran kerja dan sebagainya.
Bermain bersama adek tatkala pulang dari school.. Epy mereka berdua ni......

Alhamdulillah segalanya berjalan lancar. Cuma aku dok risau gak couple of weeks tugasan diberi arapkan hasil yg memberansangkan dimana bukan sahaja siap utk literature review, malahan methodology utk dilakukan kajian nanti. Harapanku agar semuanya berjalan lancar..

No comments: