Thursday, January 8, 2009

Berpicnic di Flinders Uni..

Hari Isnin Babalim (Baba) bersama Ami, Yaya dan Adek pergi ke uni, tengok bilik baru di bangunan baru school Baba dkt dengan Main Building n Library. So, pas ni tak de la Baba gi lagi ke bangunan lama yg menjadi hak milik jab kejururawatan..

Bangunan tu memang moden, tingkap pun banyak, bilik pun canggih dan ceria. Terang dgn pelbagai kelengkapan perabot moden dan minimalis. Sempat berjumpa Jeanette (advisor postgrade educ) utk tunjukkan bilik baru baba dan bilik makan dan rest room bersama Yaya yg beriya sangat nak nengok tempat baru Baba. Berkongsi dgn 2 rakan dari Indonesia, sorang Adi (akan habis thn ni) dan Nanang (baru gak masuk dlm bulan 8 thn lepas). So mereka ni la akan menjadi peneman Baba utk berdiskusi dan melakukan kerja penulisan thesis di dlm bilik yg mantap dan menarik itu.

Kat tempat makan nampak le pemandangan laut sbb kat atas bukit sikit. Memang cun la kalo buat air or panaskan nasi sambil duk kat beranda luar menikmati suasana nyaman angin dan laut yg membiru.

Citer pasal laut membiru tu la yg ajak sekali g picnic tu. Memang ramai la student2 sini berpicnic kat padang sebelah tasik Flinders. Airnye tenang walaupun agak kurang, sbb dah lama tak ujan. Adala beberapa habitat seperti itik, dan burung lain yg menumpang minum dan mandi kat situ. Duk kat padang yg menghijau tu memang tenang. Nampak di sebelah kiri pemandangan laut dari atas bukit tempat kami menapak picnic. Makan nasi dgn lauk ikan sardin dan sayur bayam kicap memang cukup sentimental di samping menikmati alunan angin yg merdu keudara dan celoteh yaya yg makan ikut cara dia dan adik gak yg makan main2 selepas bangun dari tidurnye..

Dan gak ajak meround satu Uni, solat di Muslim prayer, tengok cafe, shopping centre, library dan bangunan lain. Time student cuti ni tenang sikit. Ada pun student2 postgrade yg duk layan kerja masing2. Dapat le jumpa Talib dan Abg Mie yg menyinggah di cafe utk solat.

Pas tu kami ke Coles, Salvos dan Budget Halal Meals bagi persediaan utk 1st birthday party adek kat OZ yg insyaAllah akan berlangsung pada hari Ahad ni... Macam2 la dibeli, kelengkapan party bebudak, daging utk di BBQ dan makanan sampingan yg lain. Al maklumlah, 1st time gak nak ajak kengkawan sini. So kena prepare lebih dan kalo dapat program tu gempaq dan mesra alam dan manusia.

No comments: