Wednesday, November 12, 2008

Kenalan Baru Dari Indonesia di Flinders

Ari ni aku berpergian kesorangan naiki Mobil Besar (bas) langsung dari Wooli ke City, n City ke Flinders. Sumanya makan masa hampir 50 minit. Memang set meet dgn Mrs Jennate utk mendapatkan bilik bagi kelangsungan kerja sendirian selaku PhD student.

Putar2 di sekitar West Room dalam Sturt Building ya jumpain gitu. Dia sangat ramah walaupun aku janji mau jumpa jam 10, kelewatan sikit dlm 15 minit akibat mobil itu lambat tibanya di sana. Langsung saja diberi bilik yg berkongsi dgn Anne n Kate. Anne Doctorate Educ student n Kate is PhD Educ student. Tak jumpai mereka lagi ngak ada dlm bilik. Ada disediakan PC, ruang study n rak buku. Hehe bisa aku personali di sini

Kemudian, aku berjalan di hadapan beberapa bilik n jumpa sama Nanang from Indon. Dia aku kenali menerusi email yg diberikan oleh Dr. Halen (supervisor Nanang) Bila ketemu ya mcm2 cerita. Dia baru sampai dari Agustus lagi. Tp sudah melangkah laju menyiapkan framework of study.. Rajin dia selalu pulang lewat malam mengerjai proposalnye. Banyak juga aku dpt tips darinya bagaimana mau ngabiskan 3 thn PhD di sini. Aku mau rajin seperti dia..

Alhamdulillah semuanya berkat Allah yg punya kuasa. Pertemuan ni memudahkan sekali urusan ku sebagai PhD student yg amat mencabar kontak pemikiran n kondisi ku sebagai mahasiswa di perantauan.. Langsung aku ngerjain dulu blog ini sebelum meneruskan lapangan kerja yg lain. Mohon permisi ya...

Repoter oleh:
Bung Ngalim Masnan....

No comments: