Sunday, September 27, 2009

Antara suka dan duka di Aidilfitri


Sukanya anak2 ku bermain bunga api (termasuk aksi makan api ni), tapi dukanya aku terpaksa membeli bunga api itu... Sehari 2 bemban bunga api bersamaan RM5, kalau main 4 kali malam makanya RM20 melayang..
Sukanya mereka mendapat duit raya, tp aku duka gak la, sbb kuar duit raya utk org lain dan berjalan pun kena kuar duit lagi..
Sukanya mereka memperagakan baju baru, tp duka aku baju 3 thn lepas je pun jadi la.. elok lgpun.. tak le duka sgt..
Sukanya mereka bermain dgn sepupu pupunye, tp duka gak aku tak dpt nak main sangat dgn sepupu, apatah lagi kupu2, almaklum dah bapak org.. hehehehe..
So, selamat AidilFitri yang penuh kesukaan, keceriaan, kesyukuran, kerahmatan dan kegumbiraan bagi semua kaum muslimin dan muslimat,
dan kenangkan jua kesusahan bagi mereka yg berduka seperti org yg tak bernasib baik dan di dalam kesempitan...

3 comments:

Mr_Rizal said...

siot.. lawak lak post ko kali ni... selamat hari raya...!!

Azmi said...

akum Halim bila balik Malaysia....
bila pulak nak balik adelaide.....

Alim Masnan said...

balik dan pergiku menjadi rahasia..