Wednesday, December 31, 2008

Sakit Seluruh Badan....

Ketika waktu rehat, seorang doktor dikejutkan oleh seseorang wanita yang menangis tersedu-sedu sambil berkata "Doktor saya kesakitan, saya tidak mau mati lagi, Doktor".
Disebabkan rasa kasihan, doktor tersebut kembali ke pejabatnya semula dan berkata " Ada apa? cuba ceritakan masalah awak dengan terperinci!"
Lalu dengan tersedu-sedu pesakit wanita itu berkata,"Doktor, jika saya menyentuh mana-mana bahagian tubuh saya, saya akan merasa sakit. Lihat ini doktor!"
Kemudian wanita itu menyentuh bahagian dadanya dengan tangannya, lalu menjerit kesakitan, dia menyentuh pula bahagian kepalanya, kemudian ia menjerit kesakitan lagi, dia terus menjerit kesakitan apabila menyentuh bahagian anggota tubuh yang lain dengan tangannya.
Pesakit itu berkata " Lihatkan Doktor, hampir seluruh badan saya kesakitan, adakah saya akan mati doktor?"
Lalu dengan tersenyum doktor itu berkata, “Biar saya pereksa dahulu penyakit apa yang awak hidapi”.
Selang beberapa minit, doktor pun berkata, “Saya dah jumpa penyakit awak, jari tangan awak sebenarnya yang patah"

No comments: