Friday, April 17, 2009

Sekali sekala berekriasi dan beraksi!!

Masih basah, kenangan indah, zaman cemerlang, era gemilang,
Ketika Rasul, ada disisi, para sahabat mentadbir bumi,
Zaman Nubuah, era Khulafa, Islam laksana api yg menyala
Menerangi teman, dan juga sahabat, bahang panas yang membakar lawan...
(Nazri Raihan)
Aksi dua lanang sedang menarik bajakan yg klasikal lagi berat tu.. Pas tu makcik Cristine dtg bagitau tu kawasan larangan.. Hehehe sempat gak la bergambar...

Episod II

Tempat menarik, suasana pun indah, nyaman dan bersih.. Sesuai kalau buat program rekreasi sambil menikmati alam ciptaan Allah yg amat indah di bumi OZ ni...

Alhamdulillah, Allah telah memberi kesempatan kepada ku n family untuk hadir sama menjayakan program Autumn Gathering 2009 yg dijalankan setiap tahun khusus utk pelajar baru.. (undergrad n postgrad yg sudi) Ia dianjurkan bersama MISSA dan ISMA.

Kehadiran memang mantap! Ramai yg hadir dan memberikan komitmen sepenuhnya bagi memeriahkan suasana dan memberikan buah fikiran yg berguna..

Antara acara menarik seperti mana yg dikatakan sebelum ni memang sangat2 diperlukan.... Ilmu bermanfaat terutama cerita pasal Tamadun dan Sejarah Islam hasil ceramah mantap Dr Zaki yg penuh informasi, padat dan bermaklumat. Pastinya langsung tak sama dgn sejarah tamadun Islam yg kita dok belajar dulu.. Mana taknye time belajar dulu tak dikaitkan langsung antara Islam dalam Sejarah, dan sejarah dalam Islam.. So kita pun tak amik kisah sangat pasal zaman Khalifah yg penuh kegemilangan, kemajuan dan akhirnya tumbang dan hampir hilang ditelan tamadun barat yg penuh keduniaan dan penipuan... Lebih hina lagi, negara Islam terus dijajah, ditindas dan dinodai satu persatu dengan zalimnya hingga ke saat ini.. Lebih buruk lagi digelar terorist!
Masa nila kita perlu mengembalikan kegemilangan yg dulunya memang milik kita! InsyaAllah kitalah penggeraknya... Kegemilangan Islam yg dijanjikan Allah dan Rasulullah...

Ok la, tak reti nak citer panjang... so bagi gambar je la nak menjelaskan kehebatan dan semangatnya program terbabit.. Sebelum tu nak ucapkan tahniah kepada urusetia program terutama geng2 MISSA dan ISMA yg berjaya melaksanakan program dan mudah2an mencapai objektif program yg mantap dan bermutu tinggi itu! InsyaAllah ada rejeki kita ketemu lagi di thn hadapan!!

Gambar 1: Bergambar dengan Shila isterinya Asnan, sama2 mengidam dan memabuk...



Gambar 2: Ni peraduan baba.. Yaya n Adek tido dgn Ami kat kabin lain.. Hehe.. tak de khemah..




Gambar 3: Pandangan dari hutan ke arah peraduan pejuang lelaki...


Gambar 4: Selepas penat lelah melayan aksi Tressure Hunt dan War Games!! Penuh aksi dan stragegi dihutan tak tebal, tasik nak kering, rumput tak tumbuh... Gersang gitu..

Gambar 5: Acara terakhir menerima sijil simpanan tetap... Hehe macam terima sijil kursus kawin da.. Sijil penghargaan la...

Gambar 6: Jom makan, makan jom.. Acara tetap dan ditunggu2...

Gambar 7: Bergambar kali terakhir sebelum kami kembali ke Adelaide. Bakal menjadi pejuang Islam menegakkan kalimah Allah...